اصول تغذیه, خواص آجیل

خواص مغز فندق در درمان بیماری ها و مضرات آن

- فندق با پوست - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

به طور کلی می‌دانیم که آجیل‌ها و مغزها برای سلامتی بسیار مفید هستند. در این میان مغز فندق دارای خواص عالی بوده و برای حفظ سلامتی و ارتقا آن، کاربرد دارد. با شناخت خواص مغز فندق و مصرف صحیح آن، می‌توانید وضعیت سلامتی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده و از مشکلات جسمی زیادی پیشگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص خواص مغز فندق بیشتر بدانیم.

خواص مغز فندق

خواص مغز فندق

مغز فندق دارای فیبر، کربوهیدرات، چربی، پروتئین، منگنز، ویتامین E، تیامین، منیزیم، ویتامین B6، مس، فولات، زینک، پتاسیم، ویتامین K، آهن، فسفر و … است. همان طور که مشاهده می‌کنید، این مغز آجیل دارای ویتامین‌های فراوان و مواد معدنی فوق العاده‌ای است که می‌توانند به ارتقای سطح سلامتی و تقویت قوای دفاعی بدن، منجر شوند. از این روی با دنبال کردن دستور تهیه خوراکی‌های مختلف با فندق، مانند طرز تهیه شیر فندق ، همیشه می‌توانید خوردنی‌های خوشمزه‌ای با این مغز آجیل مقوی درست کرده و نوش جان کنید.

از جمله برترین و مهم‌ترین خواص مغز فندق می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. خواص فندق در برابر بیماری‌ها

از جمله خواص میوه فندق، می‌توان به وجود آنتی اکسیدان‌های فعال اشاره کرد که با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و از بروز بیماری‌های قلبی و همین طور سرطان‌های خطرناک و کشنده جلوگیری می‌کند. همین طور میوه فندق به رشد استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان منجر شده و برای افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند، توصیه می‌شود. اگر چه میل کردن فندق تفت داده شده، تا حدودی جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ اما با این همه خواص مغز فندق خام نیز در جای خود قابل توجه بوده و می‌تواند ویتامین‌های بیشتری داشته باشد.

۲. خواص فندق برای کودکان

وجود پروتئین در فندق، به تقویت ماهیچه‌ها و به طور کلی بافت عضلانی و استخوانی کمک خواهد کرد. از این روی استفاده از این مغز آجیل برای کودکان، فوق العاده موثر بوده و موجب می‌شود تا استخوان بندی قوی‌تر و بهتری داشته باشند. همین طور عنصر منیزیم در فندق، به رشد و تقویت استخوان‌ها کمک کرده و برای رشد استخوانی کودکان، کاملا ضروری است.

۳. خواص فندق برای مو

فندق دارای مقادیر زیادی از ویتامین‌های گروه B6 و E و دیگر مواد معدنی مغذی و مفید برای موها بوده و به جلوگیری از ریزش مو و متوقف ساختن فرایند آن، کمک زیادی می‌کند. از این روی اگر موهای شما دچار ریزش شده یا مایل هستید که موهایی پرپشت‌تر داشته باشید، از خواص مغز فندق غافل نشوید.

۴.  خواص فندق برای مردان

لازم به ذکر است که فندق برای آقایان به طور اختصاصی مفید است. مصرف فندق برای آقایانی که دچار مشکل قدرت و تولید اسپرم هستند، کاملا توصیه شده و باعث خواهد شد تا مشکل ناباروری در آقایان به سمت درمان پیش رفته و قدرت و تولید اسپرم، افزایش پیدا کند. از این روی مصرف چند دانه مغز فندق به صورت روزانه برای آقایان، به ویژه آن‌هایی که قصد فرزندآوری دارند، توصیه شده است.

۵. خواص فندق برای معده

خواص فندق برای معده

مغز فندق غنی از فیبر بوده و از این حیث برای معده فوق العاده مفید است. در صورتی که پس از هر وعده غذایی، به ویژه وعده‌های غذایی سنگین، چند عدد فندق میل کرده و آن‌ها را خوب بجوید، هضم غذا به مراتب ساده‌تر می‌شود. همین طور برای افرادی که از یبوست رنج می‌برند، مصرف فندق می‌تواند مفید واقع شود.

۶. خواص فندق در ماه آخر بارداری

به طور کلی خواص فندق در بارداری، به دلیل ویتامین‌ها و مواد مغذی آن اثبات شده است، اما در نظر داشته باشید که در ماه آخر بارداری، این مغز آجیل می‌تواند به رفع یبوستی که معمولا مادران باردار در هفته‌های آخر بارداری از آن رنج می‌برند، بسیار کمک کند. به علاوه فندق موجب افزایش شیر مادر باردار شده و کمک می‌کند تا پس از زایمان، شیر بیشتری تولید شده و مادر در شیر دادن به نوزاد، مشکلی را تجربه نکند. بنابراین، در دوره بارداری خود، از خواص مغز فندق غافل نشوید.

۷. خواص فندق خام

از جمله خواص فندق خام، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کمک به ارتقا سلامت قلب و عروق
  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان دردهای مربوط به دوران قائدگی
  • و …

۸. خواص فندق در طب سنتی

در طب سنتی از فندق برای درمان کم خونی استفاده شده و همین طور با توجه چربی‌های غیراشباع این مغز آجیل، آن را برای حفظ سلامتی قلب، توصیه کرده‌اند. جالب است بدانید که تنها روزی 10 عدد فندق، می‌تواند تا حدود زیادی نیاز بدن شما به منیزیم را برطرف کند و این مورد و موارد مشابه در طب سنتی، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. پس، برای سلامتی قلب و درمان کم خونی خواص مغز فندق را دریابید.

9. خواص فندق برای چاقی و اضافه وزن مفرط

فندق دارای کلسترول خوب و چربی‌های سالم است که به متابولیسم بدن نیز کمک کرده و برای درمان چاقی، می‌توان از آن به عنوان یک کاتالیزور استفاده کرد. این هرگز به معنای آن نیست که شما تنها با خوردن چند عدد مغز فندق در روز، می‌توانید کاهش وزن چشمگیری را تجربه کنید، اما این مغز خوشمزه کمک می‌کند تا فرایند کاهش وزن شما در روتین بهتری قرار بگیرد. از این روی جای دارد که خواص فندق برای لاغری را قابل توجه دانسته و از آن در فرایند کاهش وزن، کمک گرفت.

نکته مهم: البته در نظر داشته باشید که زیاده روی در استفاده از فندق، از سویی دیگر موجب افزایش وزن خواهد شد. از این روی برای بهره بردن از این مغز آجیل جهت کاهش وزن، باید به روزی دو تا سه عدد فندق، بسنده کنید.

۱۰. فواید فندوق و کمک به کنترل دیابت

فواید فندوق و کمک به کنترل دیابت

جالب است بدانید که مغز فندق به طور مستقیم بر سطح قند خون اثر می‌گذارد و باعث خواهد شد تا حساسیت انسولینی در بدن فرد افزایش یافته و قند خون کاهش یابد. عامل این اتفاق، اسید اولئیک موجود در میوه فندق است که رفته رفته در یک دوره مصرف، به حساسیت پذیری بیشتر انسولینی بدن کمک می‌کند.

۱۱. خواص فندق برای کم خونی

فندق دارای میزان مناسبی آهن در ترکیب خود بوده و به رفع و درمان کم خونی کمک زیادی می‌کند. در نتیجه اگر از کمبود آهن رنج می‌برید و این موضوع به کم خونی شما منجر شده است، می‌توانید در کنار پیگیری‌های پزشکی از مغز فندق نیز برای درمان این عارضه کمک بگیرید.

۱۲. خواص فندق برای کبد چرب

فندق باعث می‌شود تا میزان کلسترول بد شما کاهش یافته و کلسترول خوب افزایش پیدا کند. این به طور مستقیم در چربی کبد تاثیر گذاشته و به درمان کبد چرب کمک خواهد کرد. در اینجا تکرار می‌کنیم که زیاده روی در مصرف مغز فندق، می‌تواند به عاملی برای افزایش وزن تبدیل شده و بدتر اثر سوء بر کبد داشته باشد.

13. خواص فندوق و بهبود سلامت قلب

فندق در کنترل فشار خون موثر بوده و با داشتن پتاسیم و منیزیم در بهبود گردش خون نیز عالی عمل می‌کند. از این جهت مصرف فندق به حفظ سلامت قلب و پیشگیری از سکته قلبی، کمک خواهد کرد.

14. خواص فندق و آنتی اکسیدان‌ها

فندق حاوی آنتی اکسیدان‌های فعالی بوده که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. با توجه به محیط زیست آلوده‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، مصرف فندق می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در کاهش آسیب‌های ناشی از این عوامل، عمل کند.

15. فواید فندق و خواص فندق برای تقویت مغز

 

فندق یک منبع غنی از ویتامین E و فسفر است که به تقویت مغز و حافظه، کمک زیادی می‌کند. در صورتی که هر روز چند عدد مغز فندق میل کرده یا از ترکیبات دیگر آن استفاده کنید، عملکرد مغزی شما تقویت شده و بهبود قدرت حافظه را تجربه خواهید کرد.

16. فواید فندق برای محافظت از اعصاب
آنتی اکسیدان‌های موجود در فندق و همین طور ترکیبات پتاسیم و منیزیم آن در محافظت از اعصاب عالی هستند. کافی است که روزانه دو تا سه عدد مغز فندق نوش جان کرده و از اعصاب خود به این شکل محافظت جدی به عمل بیاورید.

17. مزایای فندق و کمک به پیشگیری از سرطان
فندق سرشار از آنتی اکسیدان بوده و با داشتن پروآنتوسیانیدین، به کاهش ریسک ابتلا به سرطان‌های مختلف کمک می‌کند. جالب است بدانید که حتی خواص مغز فندق در روال درمانی مبتلایان به سرطان نیز می‌تواند نقش پررنگی داشته باشد و سرعت رشد تومورهای سرطانی را کاهش دهد.

18. فواید فندق و کمک به پوست و موی سالم
اگر موهایی خشک و آسیب دیده دارید، حتما از فندق برای ترمیم آن‌ها کمک بگیرید. وجود ویتامین E و همین طور اسیدهای چرب در فندق، به تقویت موها و حفظ سلامت پوست کمک قابل توجهی می‌کند. به علاوه فندق سوخته برای رشد ابروها، معجزه آسا عمل کرده و توصیه می‌کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

19. خاصیت فندق برای یبوست
فندق در هضم بهتر غذا کمک کرده و با تقویت عملکرد معده و سیستم گوارشی و همین طور حرکات روده، مشکلات مربوط به یبوست را کاهش می‌دهد. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که معمولا از مشکلات یبوست رنج می‌برید، حتما فندق را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و از خواص مغز فندق بهره‌مند شوید.

20. فواید فندق در بدنسازی
فواید فندق در بدنسازی
فندق دارای پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین E، تیامین، مس، منیزیم، منگنز و … بوده و برای تامین انرژی مورد نیاز افراد فعال در حوزه بدنسازی، یک ماده غذایی عالی به حساب می‌آید. از این روی اگر شما نیز در ورزش‌های بدنسازی فعالیت دارید، حتما یک ساعت پیش از شروع به ورزش، چند عدد فندق میل کنید.

مضرات فندق چیست؟
مضرات فندق چیست؟
خواص فندق و مضرات باید در کنار هم مورد توجه شما قرار بگیرد. در این صورت می‌توانید به بهترین شکل از این مغز آجیل به نفع سلامتی خود استفاده کرده و احیانا مصرف بیش از حد یا خارج از استاندارد شما، مشکلی برای شما وجود نیاورد. در نظر داشته باشید که زیاده روی در مصرف فندق، ممکن است باعث دریافت چربی زیاد از حد، اضافه وزن و حتی چربی کبد شود. از این روی حتما باید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

ارزش غذایی فندق

 

در ادامه به ارزش غذایی فندق در هر ۱۰۰ گرم اشاره شده است:

کالری ۶۲۸ کیلوکالری
چربی کل ۶۱ گرم
پروتئین ۱۵ گرم
فسفر ۲۹۰ میلی‌گرم
آهن ۴.۷۰ میلی‌گرم
منیزیم ۱۶۳ میلی‌گرم
روی ۲.۴۵ میلی‌گرم
ویتامین B6 ۰.۵۶۳ میلی‌گرم
ویتامین E ۱۵.۰۳ میلی‌گرم
ویتامین K ۱۴.۲ میکروگرم
ویتامین C ۶.۳ میلی‌گرم
مس ۱.۷۳ میلی‌گرم
کلسیم ۱۱۴ میلی‌گرم
کربوهیدرات ۱۷ گرم
آشنایی با فواید فندق و ترغیب به مصرف فندق بیشتر…
در بالا نگاهی به خواص مغز فندق و تاثیرگذاری عالی آن در سلامت بدن بزرگسالان و کودکان انداختیم. پیشنهاد می کنیم که حتما از فواید مغز فندق بهره‌منده شوید و آن را در رژیم غذایی خود جای دهید. خوشبختانه این فرصت وجود دارد که در زندگی شلوغ شهری امروزی، به راحتی مغز فندق را از قسمت سفارش انلاین اجیل اسنپ فود سفارش داده و درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید. راستی، شما معمولا چقدر آجیل در رژیم غذایی و خوراکی روزانه خود می‌گنجانید؟

 

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 5 =