خواص آجیل

فواید بی‌نظیر تخمه آفتاب‌گردان + طبع تخمه سیاه

تخمه سیاه - فروشگاه آجیل و خشکبار آجیلستان - فروش اینترنتی آجیل با ارسال رایگان - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

 

از تخمه آفتابگردان چه می‌دانید؟

تخمه آفتابگردان میوه‌ی گل آفتابگردان و از گل‌آفتابگردانیان است. البته این اصطلاح با توجه به مفاهیمِ کالبدشناسی میوه زیاد معتبر و درست نیست. در گیاهشناسی آنرا از کاسنیان می‌شمارند. معمولاً وقتی پوسته از آن جدا شد، به آن تخم آفتابگردان می‌گویند.

این گیاه در زمین‌های بازی بسیار عالی و در حین رانندگی طولانی بسیار مفید است. تخمه آفتابگردان یک گیاه بومی آمریکای شمالی است که به یک اساس در فرهنگ‌های جهانی تبدیل شده است. علی رغم اندازه کوچکشان، تخمه‌های آفتاب گردان سرشار از منابع ویتامین‌ها و مواد معدنی و روغن‌های ضروری هستند. نه تنها خوراکی عالی می‌باشند بلکه فواید خارق العاده‌ای نیز برای سلامتی دارند.

یک گل آفتابگردان به تنهایی ممکن است حداکثر ۲۰۰۰ دانه داشته باشد. دو نوع محصول عمده گل آفتابگردان وجود دارد. یک نوع برای دانه‌هایی که مصرف خوراکی دارند رشد می کند، و نوع دیگر – که اکثریت آنها را کشت می‌کنند – برای روغن پرورش می‌یابد. دانه‌های آفتابگردان که می‌خورید در پوسته‌های راه راه سیاه و سفید غیرقابل خوراکی محصوب می‌شوند، که به آنها نیز صدف می‌گویند. آنهایی که برای استخراج روغن آفتابگردان استفاده می‌شوند دارای پوسته های سیاه سخت هستند.

طبع تخمه آفتابگردان چیست؟

طبع تخمه آفتابگردان، در طب سنتی گرم و خشک است و زیاده روی در مصرف این آجیل موجب بروز جوش، گرگرفتگی و کهیر به ویژه در افراد صفراوی می‌شود و باید آن را همراه با مصلح مصرف کنند.

مصلح تخمه آفتابگردان چیست؟

تخمه آفتابگردان صفرازا است و زیاده‌روی در مصرف آن در افراد صفراوی (طبع گرم و خشک) و افراد سوداوی (سرد و خشک) باعث بروز مشکل می‌شود. بروز جوش، خارش، احساس عطش برخی از عوارض این دانه‌های خوشمزه هستند که در اثر گرمی آن به وجود می‌آیند. برای جلوگیری از این عوارض افراد باید این مغزیجات را همراه با مصلح مصرف کنید. آبغوره، آب انار و سرکه از مصلحات تخمه آفتابگردان هستند، همه این مواد غذایی طبع سردی دارند و به تعادل طبع تخمه آفتابگردان کمک می‌کنند.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتاب‌گردان منبع خوبی از منیزیم می باشد. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می کند.

تخمه آفتاب‌گردان منبعی غنی از ویتامین E، اولین اکسیدان حل کننده چربی می باشد. ویتامین E، در طول بدن حرکت می کند و رادیکال‌های آزاد موجود در بدن که به مولکول‌ها و ساختارهایی که حاوی چربی هستن مانند غشاء سلول‌ها (سلول‌های مغز) و کلسترول آسیب می رساند را خنثی می نماید.

خرید تخمه آفتاب گردان

فواید دارویی و درمانی تخمه آفتابگردان

 جوان سازی پوست صورت:

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای ویتامین E می‌باشد که رادیکال‌های آزاد را از بین برده و از چین و چروک پوست جلوگیری کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

درمان آکنه و جوش صورت:

روغن آفتابگردان منبع خوبی از اسید‌های چرب ضروری مانند لینولئیک اسید و استریک اسید است که خواص ضد باکتریایی دارند و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کنند

ضد آفتاب طبیعی:

تخمه آفتابگردان یک منبع غنی از ویتامین E می‌باشد که پوست را در برابر اشعه ماورا بنفش نور خورشید محافظت می‌کند و در واقع به عنوان یک ضدآفتاب طبیعی عمل می‌کند.

تقویت و افزایش رشد مو:

روی موجود در تخمه آفتابگردان باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود، همچنین ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان باعث بهبود گردش خون در پوست سر شده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

 جلوگیری از ریزش مو:

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین B۶ و مس است که از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.

نرم کننده طبیعی مو:

روغن آفتابگردان حاوی اسید‌های چرب امگا ۶ بوده که به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای مو‌ها عمل می‌کند.

کبد و کبد چرب:

تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین‌های A، D و املاح معدنی فراوانی است که به سلامت کبد کمک کرده و با افزایش سم زدایی کبد به درمان کبد چرب کمک می‌کند.

 نوزادان و کودکان:

تخمه آفتابگردان خطر ابتلا به عفونت را در نوزادان و کودکان کاهش می‌دهد .تخمه آفتابگردان دارای فیبر بالا بوده که هضم را بهبود می‌بخشد و به درمان یبوست کودکان کمک می‌کند تخمه آفتابگردان منبع خوبی از آهن است و برای درمان کم خونی در نوزدان و کودکان مفید است.

 جنین و زنان باردار:

 تخمه آفتابگردان دارای مقادیر زیادی فولات است که برای جنین و زنان باردار در دوران بارداری مفید بوده و از زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن پایین جلوگیری می‌کند. مقادیر بالای روی موجود در تخمه آفتابگردان برای زنان باردار و زنان شیرده مفید می‌باشد.

چشم:

روغن آفتابگردان غنی از کاروتنوئیدهاست که باعث بهبود سلامت چشم و بینایی می‌شود و از بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید جلوگیری می‌کند.

سرماخوردگی :

تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر بالای روی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است.

لاغری و کاهش وزن :

تخمه آفتابگردان کالری بالایی دارد، اما مقادیر بالایی فیبر رژیمی هم دارد که باعث بهبود هضم و کاهش اشتها شده که به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند.

دیابت و قند خون

 :تحقیقات نشان داده که مصرف تخمه آفتابگردان میزان هیپرگلیسمی را کاهش داده و باعث کنترل قندخون افراد مبتلا به دیابت می‌شود.

یبوست:

تخمه آفتابگردان مقادیر بالایی فیبر دارد که حرکات روده را بهبود بخشیده و به درمان یبوست و بیماری‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند.

فشار خون :

تخمه آفتابگردان خام حاوی مقادیر بالای منیزیم است که باعث تعادل الکترولیت‌ها در بدن می‌شود و بنابراین به عنوان یک درمان برای فشار خون بالا محسوب می‌شود.

بدنسازی:

تخمه آفتابگردان جاوی مقادیر زیادی پروتئین، اسید‌های چرب ضروری، مواد معدنی و ویتامین هاست و به عنوان یک میان وعده‌ی عالی برای بدنسازان محسوب می‌شود .ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان از التهاب جلوگیری کرده و باعث بهبود عملکرد در حین تمرینات بدنسازی می‌شود. ریبوفلاوین موجود در تخمه آفتابگردان به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین را به انرژی آزاد کند و باعث افزایش انرژی در هنگام تمرینات بدنسازی می‌شود.

تخمه افتابگردان

خطرات مصرف بیش‌ازحد تخمه آفتابگردان

۱. اضافه‌وزن

۲. جذب بیش‌ازحد چربی اشباع

۳. نمک فراوان تخمه‌ها

۴. سایر مشکلات احتمالی

تخمه‌های آفتابگردان سرشار از سایر مواد مغذی هستند که مصرف بیش‌ازحد آنها برای سلامتی زیان‌آور است. برای نمونه، ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان حاوی ۱۶۲۱ میلی‌گرم فسفر است که ۲۳۲ درصد میزان توصیه‌شده‌ است. ۱۵۰ گرم تخمه آفتابگردان نیز ۱۱۱ میکروگرم سلنیوم است که ۲۰۲ درصد میزان توصیه‌شده است.

مصرف بیش‌ازحد این دو ماده‌ی غذایی مشکلات جدی برای سلامتی دارد .مسمویت غذایی ناشی از فسفر می‌تواند به کلسیفیکاسیون (آهکی شدن) بافت‌های غیراسکلتی بینجامد و به کلیه‌ها آسیب بزند؛ مسمویت ناشی از سلنیوم نیز می‌تواند به علائم سلنوزیز مثل تردی و شکنندگی موها و ناخن‌ها، خارش پوست، خستگی و بی حوصلگی و حتی مرگ منجر شود. یک وعده‌ی ۱۵۰ گرمی تخمه آفتابگردان تقریبا ۳۰ درصد میزان مجاز فسفر و سلنیوم اعلام‌شده توسط مؤسسه‌ی سلامت آمریکا را فراهم می‌کند.

نتیجه:

تخمه آفتاب‌گردان منبع خوبی از منیزیم می باشد. منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی کمک می کند. مصرف بیش از حد تخمه آفتابگردان باعث اضافی وزن، جذب چربی، نمک فراوان و… خواهد شد.

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هفت =