آشپزی

آلبالو پلو مجلسی با پسته و بادام

آلبالو پلو مجلسی با پسته و بادام

دستور پخت آلبالو پلو مجلسی با پسته و بادام
فصل تابستان یکی از فصول پر تنوع سال می باشد که بسیاری از درختان میوه و درختانی مانند گردو، بادام و فندق ثمر می دهند. به همین دلیل غذاهای این فصل نیز با فصول دیگر متفاوت بوده و تنوع بیشتری دارد.
یکی از پرطرفدار ترین غذاهای فصل تابستان، آلبالوپلو می باشد که طبخ آن خیلی سخت و وقت گیر نمی باشد. و تنها سختی این غذا جدا کردن هسته های آلبالو می باشد.
امروز دستور طبخ آلبالو پلو مجلسی را برای شما آماده کرده ایم که هم باب فصل تابستان می باشد و هم می تواند زینت بخش مجالس و مهمانی های شما باشد.

 

مواد لازم جهت پخت آلبالو پلو مجلسی با پسته و بادام:

برنج  ۱ کیلوگرم
البالو تازه و هسته گرفته  ۱ کیلو
شکر نیم کیلو
گوشت چرخ کرده ۵۰۰گ
پیاز ۱ عدد
خلال پسته ۵۰گ
خلال بادام ۵۰ گرم

طرزتهیه آلبالو پلو مجلسی با پسته و بادام:

در مرحله اول اگر برنج شما ایرانی می باشد آن را برای چند ساعت در ظرفی خیسانده و سپس آبکش نمایید. و اگر از برنج هندی استفاده می کنید نیازی به خیساندن نخواهد داشت.

در مرحله دوم یک قابلمه اب روی گاز گذاشته و هنگامی که به جوش آمد برنج و نمک را به آن اضافه کنید.

در طی مدتی که برنج در حال پختن است، گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز دهید. سپس کوفته قلقلی های کوچک از آن درست کرده و سرخ کنید. دقت کنید که مقدار فلفل و نمک خیلی زیاد نباشد زیرا بر طعم غذا تاثیر می گذارد. همچنین می توانید اندکی زردچوبه نیز به گوشت چرخ کرده بیفزایید.

شما می توانید از مرغ پخته یا سرخ کرده نیز بجای کوفته قلقلی استفاده کنید. کافی است که مرغ را تکه تکه کرده و کاملا سرخ کنید. و سپس کمی زعفران نیز به آن بیفزایید تا خوشرنگ شود.

پس از اینکه برنج کمی نرم شد (خیلی نرم نشود و اگر دانه های آن را در دست له کنید کمی سفت باشد به اصطلاح برنج زنده باشد) آن را آبکش کنید.

حال کف قابلمه آب و روغن ریخته و ته دیگ دلخواه خود را کف قابلمه بچینید. اگر از نان لواش جهت ته دیگ استفاده می کنید مقدار روغن بیشتری باید کف قابلمه بریزید.

یک لایه برنج سفید نیز کف قابلمه بریزید زیرا اگر آلبالو کف قابلمه ریخته شود ممکن است بسوزد. لایه بعدی کمی البالو ، خلال بادام و خلال پسته و گوشت مرغ یا کوفته قلقلی بریزید. و یک لایه برنج روی آن بریزد. این کار را انقدر انجام دهید تا مواد شما تمام شود. مقدار خلال بادام و پسته یی که مخلوط برنج می کنید باید کم باشد.

حال قابلمه را روی گاز گذاشته و بگذارید با حرارت کم دم بکشد.

در نهایت غذا را در دیس کشیده و با خلال بادام و خلال پسته تزئین نمایید.

نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − چهار =