آشپزی, اصول تغذیه, خواص آجیل

شیرینی عروسی ایتالیایی با پودر بادام درختی

قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

شیرینی عروسی ایتالیایی با آرد بادام درختی

از همین ابتدا تاکید می کنم که این شیرینی را البته می توانید بدون آرد بادام درختی هم تهیه کنید و از طعم دهنده های دیگر استفاده کنید.

یکی از جذاب ترین کارهایی که ما ایرانی ها در روزهای آخر سال انجام می دهیم پخت شیرینی های خانگی می باشد که هم برای کودکان سالم تر و مقوی تر باشد و هم هنرهای بانوی خانواده را به رخ می کشد. شیرینی عروسی ایتالیایی هم یکی از شیرینی های شکیل و خوشمزه یی است که شما به راحتی می توانید در منزل تهیه نمایید. این شیرینی مواد اولیه زیادی لازم ندارد و خیلی راحت تهیه می شود. در عین حال بسیار شیک و خوشمزه است. به حدی که برای عصرانه ها و سفره های افطاری نیز گزینه بسیار مناسبی است.

این شیرینی اسم های متنوع زیادی دارد مثلا در روسیه به آن کیک چای روسی می گویند، پلوُرُنس polvorones، توپ کره ای، کلوچه های عروسی مکزیکی و …

اما همه این ها به یک دستور پخت و یک نوع شیرینی خاص اشاره دارد و تنها فرق این شیرینی ها طعم دهنده ای هست که استفاده شده بعضی مناطق با لیمو و بعضی مناطق با رازیانه ، اما دستور پخت مد نظر ما با آرد بادام درختی  و یا گردو خوش طعم شده است.

پس اگر نمی خواهید از آجیل هایی مثل بادام درختی یا گردو هم استفاده کنید باز هم این شیرینی را می توانید برای خانواده خود تهیه کنید.

بافت این شیرینی ها بسیار پفکی و نرم بوده و خوردن آن ها لذت بخش است.

البته خب این شیرینی ها از شکلات چیپسی های معمول ندارند اما مطمئن باشید که طعم آن ها اصلا به شکلات نیازی ندارد.

در اقصی نقاط دنیا این شیرینی را برای تولد ها، جشن های خانوادگی، اعیاد سال نو کریسمس، و عصرانه های پنج شنبه ها تیهه می کنند.

 

آجیلستان - فروش پک سازمانی - فروش بسته هدیه آجیل -فروش آجیل مخلوط - چهار مغز - فروش پسته - فروش بادام - فروش فندق - فروش گردو – بادام درختی – بادام هندی – بادام زمینی – زرشک - زعفران- خرید توت خشک - خرید خرما -

 

دستور پخت شیرینی عروسی ایتالیایی

برای 40 عدد شیرینی

زمان تهیه 45 دقیقه

زمان پخت : 15 دقیقه

کالری: 140 کیلو کالری

 

مواد اولیه:

یک و نیم فنجان کره بدون نمک ، در دمای اتاق (نرم )

¾ فنجان خاکه قند (پودر شکر)

¾ قاشق چایخوری نمک

یک و نیم فنجان بادام به خوبی پودر شده

4 و نمی قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 فنجان آرد الک شده

یک سوم فنجان شکر پودر شده

 

دستور پخت شیرینی ایتالیایی:

 

ابتدا فر را در دمای 325 درجه فارنهایت گرم نمایید.

حالا در یک کاسه بزرگ کره را با سرعت متوسط هم بزنید و اندک اندک نمک و پودر شکر را به آن بیفایید. هم زدن را تا بدست اوردن یک بافت نرم و سبک ادامه دهید. ( 5 تا 7 دقیقه)

حالا در حین هم زدن عصاره و انیل و پودر بادام درختی را افزوده و پس از آن با لیسک به آرامی آرد الک شده را با خمیر مخلوط کنید تا یکدست شود.

حالا گلوله های یک شکل و یک اندازه ای از خمیر را با قاشق اسکوپ بستنی جدا کرده و با فاصله روی کاغذ شیرینی پزی بچینید.

شیرینی را بین 15 تا 20 دقیقه در فر ار قبل گرم شده بپزید.

پس از پخت شیرینی ها نباید تغییر رنگ زیادی داشته یا برشته نشوند.

بگذارید شیرینی ها به مدت 5 دقیقه در دمای اتاق خنک شوند.

حالا یک سوم پودر خاکه قندی که باقیمانده را در یک کاسه ریخته و کوکی هل را به آرامی در آن بغلتانید.

 

 

 

دستور پخت شیرینی ایتالیایی با پودر بادام

 

این شیرینی که در عروسی های ایتالیایی ها سرو می شود و بافت بسیار نرم و پفکی دارد، را آنگینِتی یا آنسینِتی می نامند ( anginetti or ancinetti) و بهترین دستور پخت آن بادام درختی پودر شده (در حد آرد)، وانیل و کره می باشد و با رازیانه و خاکه قند پوشیده می شود.

البته بافت شیرین و پفکی آن نیازی به صبر کردن برای مناسبات و مراسمات رسمی ندارد و هر زمان که دورهمی خانوادگی داشتید می توانید از این شیرینی بعنوان یک گزینه بسیار دلپذیر استفاده کرد. یا حتی دید و بازدید های عید خود را با این شیرینی بخصوص برگزار کنید.

 

 

تغییراتی که می توانید به مواد اولیه این شیرینی بدهید

 

شبما می توانید این شیرینی را با آرد شده انواع مغز ها مانند پسته، فندق، گردو و.. امتحان کنید فقط آن ها را به خوبی آرد کنید. و مطمئن شوید که در تایم های 5 ثانیه ایی مغز های مد نظرتان را آسیاب می کنید تا از روغن انداختن دانه های آجیل پیشگیری کنید.

در این شیرینی از شکلات چیپسی های مخصوص شیرینی پزی هم می توانید استفاده کنید.

عصاره وانیل عطر بادام را بیشتر می کند و از پودر وانیل بهتر است.

این شیرینی را می توانید با کره های گیاهی هم تهیه نمایید.

همچنین می توانید از دارچین و کدو حلوایی نیز برای طعم دار کردن این مدل شیرینی استفاده نمایید.

 

نحوه فرم دادن به خمیر شیرینی ایتالیایی

 

خمیر این شیرینی بسیار چسبناک هست به نحوی که فرم دادن آن کمی سخت می باشد. به همین دلیل بهتر است برای 30 دقیقه با یک ساعت خمیر آماده شده را در یخچال نگه دارید.

 

آیا پودر بادام آماده به خوبی پودر بادام خانگی هست؟

 

بله تا حدی می توان گفت که با پودر بادام آماده هم می توانید این شیرینی را پخت کنید. اما نیاز هست که پودر بادام به نرمی آرد باشد، بنابراین اگر از بسته ها و پک های بادام درختی شرکت آجیلستان تهیه کنید بهتر می توانید پودر بادام خوب و با کیفیت استفاده کنید. زیرا بادام های شرکت ما بسیار ترد و تازه می باشد و نه تنها بهتر پودر می شود بلکه عطر و طعم بسیار خاص و به یاد ماندنی دارد.

 

نکات پخت بهتر این شیرینی

 

برای اینکه طعم بادام اول چشیده شود و عطر کره ای بهتری داشته باشد:

فقط مواد را روی کاغذ شیرینی پزی ریخته، و سریعا در حرارت 325 درجه فارنهایت برای 8 تا 10 دقیقه بگذارید. سپس به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا شیرینی ها خنک شده و بعد از آن شیرینی ها را از سینی به داخل ظرف منتقل کنید.

 

روش تهیه ارد بادام درختی

 

شما می توانید از پودر بادام درختی آماده استفاده کنید اما بهترین راه تهیه پودر بادام درختی با یک آسیاب مخصوص می باشد. بین تایم های روشن کردن آسیاب استراحت بدهید زیرا اگر به طور مداوم آسیاب را روشن نگه دارید روغن بادام هم تولید شده و یک خمیر روغنی به شما می دهد.

از کره سرد نرم شده استفاده کنید تا به خوبی با بقیه مواد خمیر مخلوط شود

یعنی حداقل ده دقیقه کره را در دمای اتاق گذاشته باشید. یا 15 ثانیه در مایکروویو کره را بگذارید به حدی که گرم نشود و فقط به راحتی با خمیر شیرینی بادامی شما مخلوط شود.

از مخلوط کن برقی قوی استفاده کنید.

خمیر شیرینی ضخیم و سفت خواهد بود، پس بهتر است که مواد را با یک مخلوط کن برقی مناسب مخلوط کنید. البته مرحله افزودن آرد را باید با قاشق یا لیسک به صورت دستی انجام دهید.

دقت کنید که مخلوط کن های مخصوص شیرینی پزی دارای دو حالت و دو سری متفاوت یکی برای خمیر و دیگری برای مخلوط کردن مواد شل تر مانند تخم مرغ هستند. پس هنگام استفاده از مخلوط کن ، از تنظیمات متناسب با چسبندگی خمیر استفاده کنید تا مخلوط کن شما دوام بیشتری داشته باشد.

برگه های کاغذ شیرینی پزی را با کره چرب نکنید

اگر این کار را انجام دهید خمیر شیرینی روی کاغذ پخش خواهد شد. خود خمیر شیرینی شما، کره زیادی دارد بنابراین به تابه نخواهد چسبید. همچنین می توانید از صفحات سیلیکونی برای زیر خمیر استفاده کنید.

از قاشق های اسکوپ بستنی جهت داشتن شیرینی های یکدست و یک اندازه استفاده کنید.

ضخامت خمیر از یک انیچ بیشتر نباشد وگرنه شیرینی شما خام خواهد ماند.

دقت کنید بین شیرینی ها فضای کافی جهت پف کردن گذاشته باشید وگرنه آن ها هنگام پخت در فر به هم خواهند چسبید.

به محض خنک شدن ، شیرینی ها را در پودر شکر (خاکه قند) بغلتانید. این کار ظاهر برفکی و زیبایی به شیرینی های شما می دهد.

حتما هنگام تهیه شیرینی پودر شکر را الک کرده و از نبود تکه های سفت قند مطمئن شوید.

از پخت بیش از حد شیرینی پرهیز کنید.

این شیرینی باید به صورت گرم یا در دمای اتاق سرو شود. اگر برای مدتی می خواهید شیرینی ها را نگه دارید پودر شکر بیشتری دور آن بزنید.

می توانید باقیمانده شیرینی را در دمای اتاق بین 3 تا 5 روز نگه دارید یا در فریزر به مدت 3 ماه ذخیره کنید.

اگر می خواهید شیرینی ها را در فریزر نگه دارید، ابتدا روی کاغذ شیرینی پزی، برای 2 تا 3 ساعت در فریزر بگذارید تا زمانی که شیرینی ها سفت شود. سپس شیرینی ها را به کیسه فریزر منتقل کنید.

همچنین می توانید گلوله های خام خمیر شیرینی را در فریزر نگه داشته و فقط 1 تا 2 دقیقه به زمان پخت اضافه کنید.

 

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =