خواص آجیل

خواص درمانی بادام | نقش بادام در طب سنتی

خواص درمانی و دارویی بادام - فروشگاه آجیل و خشکبار آجیلستان - فروش اینترنتی آجیل با ارسال رایگان - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

خواص درمانی و دارویی بادام

از پرطرفدارترین آجیل‌هایی که تنوع زیادی در طعم و نوع دارد بادام است. علاوه بر خوشمزگی، خواص دارویی بادام بسیار زیاد است. بسیاری از این فواید دارویی و درمانی بادام با تحقیقات مختلف ثابت شده است. محبوب‌ترین مغز بادام‌هایی که برای ما شناخته‌شده هستند بادام درختی، بادام زمینی و بادام هندی است. با آجیلستان همراه باشید تا مهم‌ترین خواص این بادام‌ها را بررسی کنیم.

بررسی خواص دارویی بادام ها

با وجود اینکه هرکدام از این بادام‌ها فواید جداگانه‌ای دارند اما در خیلی از موارد با یکدیگر مشترکند. آن هم به این دلیل است که بیشتر مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در آن‌ها یکسان است اما میزان آن‌ها متفاوت است. با این حال بررسی خواص دارویی بادام به ما کمک می‌کند تا بیشتر این مغز خوشمزه را بشناسیم و بجز ظاهر، از فواید درمانی آن نیز آگاه شویم. 

خواص دارویی بادام درختی

چند مورد مهم از فواید درمانی بادام درختی را در زیر بیان می‌کنیم.

خواص دارویی و درمانی بادام درختی

1- منبعی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها

بادام درختی منبع مهمی از اسیدهای چرب غیراشباع است. مصرف بادام درختی کمک می‌کند تا بدن بتواند ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A و D را جذب کند. از خواص دارویی بادام درختی این است که با قلیایی کردن دستگاه گوارش اسید معده را کاهش می‌دهد و با تنظیم PH بدن به هضم و دفع بهتر کمک می‌کند.

2- رفع التهابات بدن

وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان در بادام درختی به حذف رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و از انواع بیماری‌ها مانند سرطان پیشگیری می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها سطح امنیت بدن در برابر بیماری‌ها و التهابات را بالاتر می‌برند و به تندرستی شما کمک می‌کنند.

3- بهبود دستگاه گوارش و هضم

از دیگر فواید دارویی بادام درختی کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش است اما چطور؟ بادام درختی دارای مواد پروبیوتیک است که در رشد باکتری‌های مفید روده، هضم آسان‌تر و از بین بردن سموم تأثیرگذارند. این مورد به‌ویژه برای کسانی که دستگاه گوارش ضعیف‌تری دارند بسیار کمک‌کننده است.

4- کمک به سلامت قلب

به دلیل وجود چربی‌های غیراشباع و همچنین پتاسیم و پروتئین موجود در بادام مصرف آن برای پیشگیری از حملات قلبی ضروری است. علاوه بر این با رفع التهابات و بهبود کارکرد عروق موجب سلامت قلب می‌شود.

خواص دارویی بادام هندی

بادام هندی به دلیل بافت نرم و مزه‌ی دلپذیرش بسیار محبوب است و همچنین فواید دارویی بی‌شماری دارد. چند تا از خواص درمانی بادام هندی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

خواص درمانی و دارویی بادام هندی

1- تقویت مغز

برای اینکه مغز ما عملکرد مناسبی داشته باشد باید اسیدهای چرب سالم را از طریق رژیم غذایی مناسب دریافت کند. از خواص دارویی بادام هندی این است که منبع گیاهی غنی از چربی‌های سالم بوده که می‌تواند با محافظت و تنظیم غشای مغز توانایی‌های آن را در عملکردهای گوناگون بالا ببرد و از زوال آن جلوگیری کند.

2- حفظ تراکم استخوان‌ها

متأسفانه بیشتر افراد در سنین پیری استخوان‌هایشان تحلیل می‌رود و این موضوع به‌ویژه در زنان شایع‌تر است. به همین دلیل مصرف منابعی که بتواند استخوان‌ها را تقویت کند و از دست دادن مواد معدنی آن را جبران کند حیاتی‌ست. بادام هندی دارای مواد ضروری مانند منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین K است که همه‌ی این‌ها به بهبود سلامت استخوان‌های بدن و حفظ مواد معدنی آن کمک کرده و در نتیجه از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

3- تناسب اندام و لاغری

اگر دوست دارید تناسب اندام داشته باشید یا قصد لاغری دارید از خواص دارویی بادام و آجیل‌ها و به‌ویژه بادام هندی غافل نشوید. بادام هندی با دارا بودن چربی بالا به شما کمک می‌کند که سریع‌تر احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می‌کند. همچنین وجود پروتئین‌های گیاهی در این ماده باعث بهبود گردش خون و در نتیجه بهبود سیستم گوارشی و سوخت‌وساز بدن می‌شود.

فواید درمانی بادام زمینی

بادام زمینی پای ثابت آجیل و تنقلات است. فرآورده‌های گوناگون بادام زمینی نیز بخش قابل توجهی از خوراکی‌ها را شامل می‌شود. خواص درمانی مهم بادام زمینی شامل موارد زیر است.

فواید دارویی و درمانی بادام زمینی

1- منبعی سرشار از پروتئین‌های گیاهی

بادام زمینی دارای مقادیر زیادی از پروتئین‌های گیاهی است به همین علت برای کسانی که از خوردن گوشت پرهیز می‌کنند یا به دنبال مواد غذایی غنی از پروتئین گیاهی می‌گردند پیشنهاد می‌شود از خواص دارویی بادام زمینی غافل نشوند.

2- پیشگیری از ابتلا به سنگ صفرا

یکی از مشکلاتی که در بزرگسالی افراد زیادی به آن دچار می‌شوند ابتلا به سنگ کیسه صفرا است. عمده‌ترین دلیل این مشکل میزان کلسترول بالاست. در حالی که تحقیقاتی که در رابطه با خواص درمانی بادام صورت گرفته است نشان می‌دهد که مصرف مکرر بادام زمینی می‌تواند خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش دهد. بادام می‌تواند به شکل مؤثری در کاهش کلسترول نقش ایفا کند.

3- دارا بودن طیف وسیعی از ویتامین‌ها

بدن انسان برای عملکرد درست به طیف گوناگونی از ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد که باید از طریق مواد مختلف آن را جذب کند. به دلیل خواص دارویی بادام پیشنهاد می‌شود آن را به میان‌وعده‌ها یا تنقلات خود اضافه کنید. چراکه بادام زمینی سرشار از ویتامین‌ها و از جمله B3، B9، E، بیوتین و مواد معدنی مهمی مانند فسفر، منگنز، مس، منیزیم و … است.

4- کمک به سلامت پوست و مو

آنچه در فواید دارویی بادام اهمیت ویژه‌ای دارد این است که در جوان‌سازی پوست، درمان آکنه، رفع آفتا‌ب‌سوختگی و تقویت و افزایش رشد موها مؤثر است. اگر شما نیز به زیبایی و لطافت پوست و موی خود اهمیت می‌دهید حتماً از بادام زمینی مصرف کنید.

نکته‌ی مهم درباره‌ی مصرف بادام زمینی

درست است که خواص دارویی بادام به مواردی که گفته شد خلاصه نمی‌شود اما نکته‌ای که باید در مصرف بادام و به‌ویژه بادام زمینی به آن دقت کرد این است که ممکن است برخی از افراد به مواد موجود در این آجیل حساس باشند و بهتر است پیش از مصرف حتماً مطمئن شوید که به مصرف بادام زمینی حساسیت ندارید.

بررسی خواص دارویی بادام از دیدگاه طب سنتی

در طب سنتی به فواید دارویی بادام و روغن بادام حاصل از آن توجه ویژه‌ای شده است. به جز روغن از انواع بادام، شیر بادام هم تهیه می‌شود که جایگزین یا مکمل بسیار خوبی برای شیر است. در ادامه چند مورد مهم از خواص دارویی بادام در طب سنتی را بیان می‌کنیم.

  • تقویت‌کننده‌ی نیروی جنسی و افزایش میزان اسپرم
  • کمک به درمان زخم روده یا مثانه
  • تقویت سیتم ایمنی بدن و بهبود سلامت
  • مقوی‌کننده‌ی دستگاه گوارش
  • بالا بردن توان حافظه و مغز
  • رفع التهابات سینه و خاصیت خلط‌آوری
  • نرم‌کننده‌ی پوست و بهبود سریع‌تر زخم‌ها

سخن پایانی درباره‌ی خواص دارویی بادام

به صورت مختصر طیف گسترده‌ای از فواید دارویی بادام را بررسی کردیم. بیشتر این موارد در هر سه بادام مشترک هستند و شدت آن‌ها متفاوت است. مثلاً بارزترین خواص دارویی بادام هندی کمک به لاغری و کاهش وزن است. یا در مورد بادام درختی کمک به تراکم استخوان‌ها خاصیت مهم آن محسوب می‌شود. نکته‌ی مهم این است که انواع مغزها را به تناسب در خوراکی‌های روزانه‌ی خود جا دهید.

اگر تصور می‌کنید برای کسب خواص بیشتر باید مقدار زیادی بادام میل کنید، اینطور نیست و برای هر شخص مصرف چند عدد بادام در طول روز کافی‌ست. اگر نکته‌ی دیگری درباره فواید درمانی بادام و انواع آجیل مدنظر شماست آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. تندرست باشید، تندرست بمانید!

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + sixteen =