خواص آجیل

خواص و طبع آجیل چهار مغز | اهمیت آجیل 4مغز در طب سنتی

خواص آجیل 4مغز - فروشگاه آجیل و خشکبار آجیلستان - فروش اینترنتی آجیل با ارسال رایگان - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

 

آجیل چهار مغز شامل چه محصولاتی است و چه خواصی دارد؟

آجیل یکی از سالم ترین و محبوب ترین خوراکی‌ها محسوب می‌شود، و یکی از بهترین انواع آجیل‌ها، آجیل 4 مغز می باشد؛ آجیل چهار مغز شامل مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز فندوق و مغز بادام هندی است و به شکل شور و خام در بازار موجود است.

این مغزهای خوشمزه اگر به شکل درست و به اندازه مصرف شوند، دارای خواص و فواید بسیاری برای سلامتی می باشند و به عنوان یک رژیم غذایی سالم و متعادل، برای حفظ سلامت قلب بسیار موثر است.

آجیل 4 مغز خام یکی از بهترین انواع آجیل برای افرادی است که عادت به خام‌خوری دارند، اما مصرف آن برای کسانی که دچار فشار خون بالا هستند به مقدار کمی توصیه می‌شود. میزان کلسترول خون کسانی که از آجیل چهار مغز سالم و تازه استفاده می‌کنند، کاهش می‌یابد و از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

آجیل چهارمغز آجیلستان

خواص آجیل چهار مغز

سرشار از آنتی اکسیدان

آجیل چهار مغز منشا آنتی اکسیدان است و در جلوگیری از سرطان موثر می‌باشد. در نتیجه توصیه می‌شود که افراد می تواند در روز 7 عدد از این آجیل مصرف کنند.

بهبود عملکرد سلول‌های مغز

مصرف این آجیل می‌تواند در بهبود عملکرد سلول‌های مغز بسیار موثر باشد و کم کم با مصرف روزانه منجر به افزایش هوش می‌گردد.

کاهش التهاب و اکسیداسیون

خوردن آجیل چهار مغز التهاب و اکسیداسیون را در شریان‌ها بعد از خوردن غذای چرب کاهش می‌دهد و موجب حفظ انعطاف پذیری عروق خونی می‌گردد.

مصرف در دوران بارداری

زنان باردار باید در دوران بارداری به تغذیه خود توجه نمایند و از خوراکی‌های سالم و مقوی استفاده کنند که حاوی ارزش غذایی بالایی باشند .

مصرف آجیل چهار مغز در دوران بارداری به خانم‌ها کمک می‌کند تا زیبایی مادر در اثر بارداری از بین نرود. اگر زنان باردار روزانه یک عدد چهار مغز مصرف کنند، بعد از زایمان پوست شکمش زیبایی خود را حفظ می‌کند.

فندوق آجیلستان

خواص فندق موجود در آجیل چهار مغز

28 گرم فندق یا 20 عدد مغز فندق دارای 176 کالری انرژی، 17 گرم چربی، 5 گرم کربوهیدرات، 4 گرم پروتئین و حدودا 2 گرم آب می باشد.

فندق حاوی روغنی به نام اسید اولئیک، پروتئین، کربوهیدرات، بتاسیتوسترول، ویتامین‌ها و املاح ضروری است.
بتاسیتوسترول، موجود در فندق سبب کاهش کلسترول و پیشگیری از سرطان سینه و سرطان پروستات می شود، بنابراین مصرف 25 تا 30 گرم فندق در روز، بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان حفظ می کند.

طبع فندق چیست؟

فندق دارای طبع گرم و خشک است.
در افراد گرم مزاج ممکن است باعث بروز جوش، خارش بدن، گرگرفتگی، خشکی دهان، تهوع و … شود؛ این افرد باید از زیاده‌روی در مصرف این آجیل به ویژه در فصول گرم سال اجتناب کنند.

مصلح فندق چیست؟

مصلح فندق برای سردمزاج‌ها آب عسل و برای گرم مزاج‌ها سکنجبین و جلاب (شربت گلاب، زعفران و نبات) است. از دیگر مصلحات آن می‌توان به شربت به و شکر سرخ اشاره کرد.

مغز پستهخواص پسته‌ی موجود در آجیل چهار مغز

مغز پسته دارای ویتامینA ، ویتامینE ، ویتامین‌های B1، B2، B6 و املاحی، مانند آهن، روی، پتاسیم، سلنیوم، فسفر، فولات، فیتواسترول، کلسیم و مس است.

مغز پسته دارای پروتئین گیاهی، اسید‌های چرب غیر اشباع، و فیبر است که این مواد نقش موثری در سلامتی دارند.
پسته حاوی آهن فراوانی است بنابراین درمان کم خونی و فقر آهن بسیار مفید است.
ویتامین A موجود در پسته سبب تقویت بینایی شده و به رشد سلول‌ها و بافت‌های بدن کمک می‌کند.

طبع پسته

جالب است بدانید قسمت‌های مختلف این آجیل طبع یکسانی ندارند. طبع مغز پسته از دیدگاه طب سنتی گرم و خشک و صفرازاست.

پوست نازک قرمز رنگی که روی مغز آن قرار دارد، طبع معتدلی دارد و طبع پوست سبز رنگی که روی پسته تازه قرار دارد، سرد و خشک است. در واقع هرچه از قسمت مغز این آجیل دور می‌شویم میزان گرمی آن کاهش می‌یابد.
خوراکی‌هایی مصلح پسته هستند.

زیاده‌روی در مصرف این آجیل در افراد گرم مزاج یا در فصول گرم سال باعث بروز جوش، کهیر و گرگرفتگی می‌شود. افراد گرم مزاج باید این مغز‌های پرخاصیت را همراه با مصلح بخورند تا با عوارض بالا روبه رو نشوند.

در طب سنتی زردآلو، انارترش، سرکه، سکنجبین و آلو به عنوان مصلح پسته شناخته می‌شوند، همه این مواد غذایی طبع سردی دارند و گرمی را کاهش می‌دهند. البته طبع سکنجبین به میزان سرکه آن بستگی دارد و افراد گرم مزاج باید از سکنجبینی که بخش عمده آن از سرکه تشکیل شده است، استفاده کنند.

بادام درختی آجیلستان

خواص بادام درختی موجود در آجیل چهار مغز

ویتامین Eموجود در پوست بادام سبب جلوگیری از برخی بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، فراموشی، آلزایمر، خوب عمل نکردن سیستم ایمنی، آب مروارید چشم و ضعیف شدن ماهیچه‌ها می شود و از تخریب سلول‌ها و DNA جلوگیری کرده و بر روی پروستات اثرگذار است. برای تنظیم قندخون و فشار خون نیز بهتر است بادام صرف نمایید.

بادام حاوی چربی غیر اشباع، منیزیم و پتاسیم است که خطر بیماری‌های قلبی را کاهش داده و وقتی منیزیم به مقدار کافی در بدن موجود باشد در خون جریان می یابد، اکسیژن و مواد مغذی را سریع تر حمل کرده و جلوی افزایش ضربان قلب را می‌گیرد.

طبع بادام درختی چیست؟

بادام شیرین از نظر طب قدیم ایران کمی گرم و‌تر است و در برخی منابع معتدل نیز گفته اند.
مغز بادام تلخ ازنظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است.
چغاله بادام طبع سردی دارد و زیاده‌روی در مصرف آن موجب سردرد، دل پیچه، تهوع، اسهال، ترشح بیش از حد بزاق و رخوت می‌شود.

مصلح بادام درختی چیست؟

عسل، مصطکی و رب‌های ترش مزه، مصلح و بهبود دهنده خواص و مزاج بادام شیرین هستند.

بادام هندی آجیلستان

خواص بادام هندی موجود در آجیل چهار مغز

بادام هندی سرشار از املاحی مانند مس، منیزیم، فسفر، و روی و ویتامین‌هایی مانند ویتامین A و ویتامین E است.
بادام هندی سرشار از چربی و پروتئین و چربی غیراشباعی به نام اسید اولئیک بوده که برای قلب مفید است.

بادام هندی سرشار از مس فراوان است که همراه با آهن در ساخت هموگلوبین نقش مهمی داشته وسبب جلوگیری از کم خونی می‌شود. مس موجود در بادام هندی در تشکیل غلاف میلین سلول‌های عصبی نقش اساسی داشته و موجب حذف رادیکال‌های مضر بدن می‌شود. مس موجود در بادام هندی نقش مهمی در تشکیل رنگدانه‌های ملانین پوست و مو دارد.

طبع بادام هندی چیست؟

طبع بادام هندی گرم و خشک است.

مصلح بادام هندی چیست؟

مصطکی، عسل و ربوب ترش مصلح‌های بادام هندی، بر مبنای طب سنتی‌اند.

آجیل را چگونه نگهداری کنیم؟

در صورت اضافه آمدن آجیل آن را با پوست درون ظرف‌های دربسته قرار بدهید و به مدت 6 ماه داخل یخچال و یا یک سال در فریزر منزل نگه داری کنید.

اگر آجیلتان را از پوستش جدا کنید، حتی در جای خشک و خنک نیز دو هفته بیشتر تازه نمی‌ماند.
یادتان باشد که به هیچ عنوان آجیل را مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید؛ زیرا علاوه بر اینکه دیگر تازگی ندارد، باعث سفت‌تر شدن آجیل نیز می‌شود.

آجیل چهار مغز شورآجیل 4 مغز در طب سنتی

آجیل چهار مغز از زمان‌های قدیم تا به امروز در طب سنتی کشور ما دارای جایگاه ویژه‌ای بوده است. بر اساس طب سنتی، آجیل 4مغز بیشترین میزان آنتی اکسیدان را در مقایسه با دیگر انواع آجیل دارد و مصرف روزانه هفت عدد از آجیل چهار مغز توصیه می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده، آجیل چهار مغز حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و مصرف روزانه آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، انواع سرطان، بیماری‌های کلیوی، دیابت نوع 2، سنگ صفرا و بسیاری بیماری‌های دیگر را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

ملاتونین ماده‌ای است که در آجیل چهار مغز وجود دارد و این ماده تاثیر بسیار زیادی در رفع بی خوابی و درمان سایر اختلالات خواب دارد. همچنین 4 مغز حاوی نوعی اسیدآمینه به نام ال_آرمبینین است که به بهبود جریان خون در بدن کمک کرده و برای سلامت شریان‌های قلب مناسب است.

آجیل 4 مغز یکی از منبع غنی پروتئین‌های گیاهی، امگا3 و اسید آلفا لینتولیک بوده و مصرف آن تاثیر بسیار خوبی بر عملکرد عروق دارد. چهار مغز دارای مقادیر قابل توجهی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای پیشگیری از سرطان و چربی‌های اشباع نشده برای مقابله با کلسترول بد خون است.

کارشناسان تغذیه معتقدند که آجیل چهار مغز نقش بسیار مهمی را در بهبود عملکرد سلول‌های مغز دارد و درد دراز مدت به افزایش هوش و نیروی ذهنی کمک می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص شگفت‌انگیز آجیل چهار مغز بهتر است این نوع آجیل را به صورت خام مصرف کنید.

نتیجه گیری:

آجیل چهار مغز شامل مغز پسته، مغز بادام درختی، مغز فندوق و مغز بادام هندی است و به شکل شور و خام در بازار موجود است و وجود چربی‌های متراکم در انواع آجیل در افزایش وزن و بروز چاقی موثر است. مصرف زیاد آجیل باعث جمع شدن انرژی و چربی بیش از حد مورد نیاز در بافت‌های بدن می‌شود.

 

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 2 =