اصول تغذیه, خواص آجیل

آیا خوردن خرما در افطار و ناشتا اشکالی ندارد؟

آیا خوردن خرما در افطار و ناشتا اشکالی ندارد؟

آیا خوردن خرما در افطار و ناشتا اشکالی ندارد؟

 

 

خوردن خرما در ابتدا باعث کاهش گرسنگی می شود و بنابراین می توان افراط در خوردن افطار را کنترل کرد. این به طور غیر مستقیم به کنترل وزن نیز کمک می کند. آنها ماهیت قلیایی دارند و بنابراین به متعادل کردن اسیدهای معده پس از یک روز کامل ناشتا کمک می کنند.

قند موجود در خرما سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد و محتوای فیبر بالای آن نیز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید، به همین دلیل است که معمولاً در هنگام افطار و سحری مصرف می شود.

در حالی که خرما جزء اصلی رژیم غذایی در طول سال است، در ماه رمضان در ایران و دیگر کشورهای مسلمان برجستگی بیشتری پیدا می کند. میوه های مغذی نه تنها آغازی برای وعده های افطاری بیشتر نمازگزاران است، بلکه بخشی از بسیاری از دسرهایی است که به طور سنتی در طول ماه مبارک تهیه می شود.

خرما همچنین در ماه رمضان بسیار مفید است زیرا سرشار از قند و ویتامین هایی مانند پتاسیم و منیزیم است و همچنین منبع عالی فیبر و کربوهیدرات است. هنگام روزه داری، بدن به راحتی می تواند به بیماری های خفیف مانند قند خون پایین، سردرد و بی حالی مبتلا شود.

 

 

کدام خرما برای روزه داری بهتر است؟

 

 

خرمای AJWA

 

آنها با گلوکز طبیعی ترشح می کنند که به بدن در ساعات طولانی روزه داری با انرژی و هیدراته بودن کمک می کند، از این رو این خرماها بیشتر برای روزه داری ماه رمضان ترجیح داده می شوند. خرمای اجوا، پرهیزگار و سرشار از ارزش دارویی است.

 

چرا مسلمانان در ماه روزه خرما می خورند؟

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: «در خرما شفای است» [مسلمان]، و ما امروز می بینیم – همانطور که پیامبر (ص) به ما آموخت – مصرف خرما به سلامت کلی بدن و ذهن کمک می کند. خرما حاوی: منبع قوی پروتئین است. فیبر، که به کاهش خطر بیماری قلبی و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

پيامبر بر اهميت خرما در رشد جنين تأكيد كرده است.

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =