اصول تغذیه, خواص آجیل

آجیل – تنقلاتی برای کاهش وزن

آجیل - تنقلاتی برای کاهش وزن -

آجیل – تنقلاتی برای کاهش وزن  و بهترین میان وعده ها برای کاهش وزن موفق با روزه داری هستند!

چه کلوچه، چه چیپس سیب زمینی یا شیرینی از نانوایی… تنقلات همیشه وسوسه انگیزند.

متأسفانه، بیشتر انواع تنقلات فقط “کالری خالی” بوده و به دلیل نداشتن مواد مغذی به زودی باعث می شوند که دوباره احساس گرسنگی کنید!

ما به دنبال این هستیم که در این مطلب، جایگزین های سالم و خوشمزه را به شما نشان دهیم و دستور العمل های جلبی بریا اینکه  چگونه می توانید میان وعده های سالم را در زندگی روزمره خود ادغام کنید هم پیشنهاد دهیم.

 

چرا میان وعده های سالم تفاوت را ایجاد می کنند؟ چرا میان وعده های سالم را انتخاب کنیم؟

مخصوصا وقتی که قصد کاهش وزن دارید، انتخاب میان وعده هایی که کربوهیدرات، شکر و نمک بالایی دارند مثل شکلات و بیسکوییت به شدت شما را از هدفتان دور می کند. این کار باعث می شود که سطح قند خون شما به سرعت بالا رفته و بدن شما انسولین بیشتری تولید کند.  این هورمون در لوزالمعده تولید می شود و برای انتقال گلوکز خورده شده با غذا از خون به سلول ها عمل می کند. در آنجا بدن از گلوکز برای تامین انرژی استفاده می کند.

اگر گلوکز بیشتری از آنچه بدنتان می تواند ذخیره کند (به شکل گلیکوژن در کبد) مصرف می کنید، انسولین به تبدیل مازاد آن به چربی و ذخیره آن در سلول های چربی کمک می کند.

نکته احمقانه در این مورد: صرف نظر از کربوهیدرات های اضافی، چربی سوزی شما با تولید انسولین متوقف می شود.

این به این معنی است: اگر مرتباً به سراغ تنقلات معمولی بروید، مانع موفقیت کاهش وزن خود خواهید شد!

این به معنی قطع مصرف تنقلات مورد علاقتان نیست. اما اگر می خواهید از پیشرفت خود در روزه داری حمایت کنید، منطقی است که در انتخاب میان وعده ها به چند نکته توجه کنید.

 

شناخت میان وعده های سالم مانند انواع مغز های خوراکی (بادام – پسته – گردو – تخمه – فندق)

1. میان وعده هایی پر پروتئین انتخاب کنید!

تنقلات تهیه شده از کربوهیدرات های ساده باعث کاهش قند خون می شوند: شما همیشه گرسنه هستید، خیلی بیشتر از حد لازم غذا می خورید و احساس خستگی و تنبلی می کنید.

به هر حال، شیرینی های سنتی به ندرت مواد مغذی ارزشمندی را فراهم می کنند. از سوی دیگر، غذاهای غنی از پروتئین، متابولیسم شما را تسریع کرده و چربی سوزی را افزایش می دهند. این به دلیل به اصطلاح اثر ترموژنیک است: بدن شما هنگام متابولیسم پروتئین ها نسبت به متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها انرژی بیشتری مصرف می کند. با یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می توانید میزان متابولیسم خود را تا 30 درصد افزایش دهید! بهترین غذاهای غنی از پروتئین را در اینجا خواهید یافت.

 

2. قبل از انتخاب عادتی و معمول خود، هر غذا و خوراکی که انتخاب می کنید را زیر سوال ببرید

 

قبل از اینکه به سراغ یک میان وعده بروید، یک لحظه مکث کنید. آیا این گرسنگی واقعی است که شما را هدایت می کند؟ یا فقط استرس، کسالت یا عادات شما را وسوسه می کند؟ ارزش این را دارد که دقیق تر نگاه کنید! بدن شما به شما خواهد گفت که چه زمانی به انرژی جدید نیاز دارد.

 

3. هنگام خوردن خوراکی مشغول کار دیگری نباشید

 

مهم نیست که چه میان وعده ای می خورید: فراموش نکنید که هنگام غذا خوردن روی آن تمرکز کنید. اگر سرتان جای دیگری باشد، سالم‌ترین میان‌وعده چیزی به شما نمی‌دهد. چند دقیقه وقت بگذارید تا هوشیارانه از آن لذت ببرید. به این ترتیب، شما واقعاً احساس نیاز شما به غذا  – هم در بدن و هم از نظر ذهن کاملا تامین می گردد.

 

بهترین ایده های میان وعده برای موفقیت بیشتر در روزه داری  ماه رمضان

میان وعده های سالم نباید گران یا وقت گیر باشند. میان وعده سالم باید ذخیره مواد غذایی مورد نیاز بدنتان جهت رشد و بازسازی را در اختیار شما قرار دهد.

 

1. آجیل – تنقلاتی برای کاهش وزن

 

آجیل حاوی مقدار زیادی چربی است، اما این چربی اسیدهای چرب غیراشباع است. اینها برای بدن ما سالم و ضروری هستند. بنابراین هر از گاهی نصف مشت گردو، بادام، پسته ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، فندق و مانند اینها را میل کنید – این غذای فوق العاده برای مغز شماست!

هنگام روزه داری می توانید گردو، بادام، خرما، پسته و کشمش بخورید که منبغ ذخیره انرژی و مواد مغذی هستند.

در حالی که مزایای آجیل خام ، بادام هندی، فندق، آجیل چهار مغز، پسته بر کسی پوشیده نیست اما مصرف آن ها با معده خالی سطح PH معده را افزایش می دهد و تعداد کمی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک داشته باشند. اما این آنتی اکسیدان، پروتئین و ویتامین های خوبی دارد. پس بهتر است در اواسط صبح یا به عنوان میان وعده عصرانه و یا پس از افطار مصرف شود.

 

2. شکلات تلخ برای قلب شما مفید است

 

شما نمی توانید بدون شکلات رژیم بگیرید؟ برعکس تصور عموم، شکلات به خودی خود برای بدن و قلب شما بسیار مفید می باشد بهتر است از شکلات هایی انتخاب کنید که قند و چربی کمتر و درصد کاکائوی بالاتری داشته باشد.در واقع هرچقدر مقدار قند و چربی کمتر باشد شکلاتی که مصرف می کنید بیشتر برای بدن شما مفید است.

3. ماست چکیده با خرده های گردو  (آبدوغ خیار)

در فرهنگ قدیمی ما ایرانیان آبدوغ خیار یکی از اصیل ترین میان وعده ها می باشد که جهت کاهش دمای بدن و رفع عطش بسیار مفید است. و همانطور که می دانید در بسیاری از شهر ها آبدوغ خیار را با دانه های گردو و کشمش درست می کنند که علاوه بر طعم بسیار دلنشین ، سردی ماست و خیار را گرفته و مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تامین می نماید. شما حتی می توانید بعنوان یک شام سبک آن را میل کنید.

همچنین شما می توانید ماست معمولی یا ماست چکیده را با دانه های توت خشک و گردو خوش طعم تر و شیرین کنید. این دسر برای کودکان نیز بسیار جذاب می باشد.

4. برش های سیب با کره بادام زمینی یا کره پسته

سیب و کره بادام زمینی یا کره پسته ترکیبی خوشمزه هستند که مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیراشباع به شما می دهد. این میان وعده نه تنها خوشمزه است، بلکه بسیار سریع نیز آماده می شود.

5. میوه خشک

میوه‌های خشک سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی، بهترین انتخاب غذایی برای تقویت سیستم ایمنی هستند.

6. دانه های سویا (آجیل سویا)

سویا سبز روشن در اصل از ژاپن می آید. آنها سرشار از پروتئین و فیبر گیاهی هستند، بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارند و سطح قند خونتان را ثابت نگه می دارند. یک انتخاب عالی برای زمانی که دوره بعدی روزه شما نزدیک است. لوبیا ادامه که از قبل در خانه پخته شده اند نیز یک میان وعده عالی هستند.

7. نخودچی کشمش

نخود برشته یک بمب پروتئینی سالم است و تهیه آن بسیار آسان است. آنها میان وعده عالی برای پنجره میان وعده شما هستند! و برای رشد و وزن گرفتن کودکان بسیار توصیه شده اند.

 

چگونه موفقیت برنامه غذایی خود را با میان وعده های سالم بهینه کنید

همانطور که می بینید، تنقلات سالم و غنی از مواد مغذی و در عین حال خوشمزه بسیاری وجود دارد که می توانید به راحتی آنها را در برنامه روزه متناوب خود قرار دهید.

مطمئناً مقاومت در برابر همه وسوسه‌ها همیشه آسان نیست. اما به هر حال. هیچکس یک تکه کیک یا امثال اینها را منع نمی کند!

روزه داری متناوب به شما این آزادی را می دهد که بدون نیاز به تغییر کامل رژیم غذایی خود، اهداف خود را دنبال کنید. شما مجاز به لذت بردن هستید – اما این کار را آگاهانه انجام دهید!

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =