اصول تغذیه, خواص آجیل

گردو ضد التهاب ریه ها و درمان سرماخوردگی

مغز گردو ایرانی - فروشگاه آجیل و خشکبار آجیلستان - فروش اینترنتی آجیل با ارسال رایگان - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

یکی از مغز های مفید و مغزی که در کشور ما به طور گسترده نهال و درخت آن کشت شده و در بسیاری از غذاهای محلی و سنتی ایرانی نیز استفاده دارد، گردو می باشد. این مغز حاوی چربی ها سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد و برای سلامت اهمیت بسیار زیادی دارد.

آشنایی با فواید گردو

گردو به دلیل انتی اکسیدان های ضروریی که در خود دارد، بین تمام انواع مغزها و آجیل ها بسیار مورد توجه می باشد و از قدیم الایام ایرانیان به صورت تنقلات ، در کنار غذا، در انواع ترشی و غذاهای خود از آن استفاده کرده اند. گردو حاوی پلی فنول ها، کاروتنوئیدها، ویتامین ایی و بسیاری مواد مغذی دیگر می باشد.

گردو خاصیت ضد التهابی داشته و برای تقویت ایمنی بدن ارزش بالایی دارد.

از دیگر مواد مغذی موجود در مغز گردو می توان به اسید های چرب امگا 3 مانند اسید لینولئیک، اسید آلفا لینولنیک و اسیدهای آراشیدونیک می باشد. گردو سرشار از مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، روی، منگنز، مس و همچنین حاوی ویتامین های گروه ب، ویتامین سی،  می باشد.

گردو بعنوان یکی از آجیل های پر اهمیت ما ایرانیان، بسیار برای سلامتی مفید بوده و مصرف روزانه آن به شدت توصیه شده است. گردو تنها آجیلی است که حاوی اسید آلفا لینولنیک است که در تقویت قلب و کاهش فشار خون موثر می باشد.

بسیاری از افراد می گویند که مغز گردو ظاهری شبیه مغز انسان دارد و بنابراین برای تقویت عملکرد مغز انسان ارزش بالایی دارد و این مساله صحت دارد گردوبرای کارکرد مغز و تقویت حافظه نیز ارزش بسیار زیادی دارد.

گردو را می توان تنها مغز و آجیلی دانست که برای افراد دیابتی بعنوان میان وعده توصیه می شود. زیرا به کاهش قند خون کمک می کند .

از دیگر فواید گردو می توان به کنترل باکتری های مفید روده و سلامت گوارش ، کاهش خطر ابتلا به سرطان های مختلف به دلیل وجود پلی فنول ها ، کنترل وزن به دلیل کاهش اشتها، کمک به سلامت پوست و مو و نیز افزایش باروری اشاره نمود.

استفاده از گردو جهت درمان سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن

گردو یکی از مغز های مقوی می باشد که خواص بی نظیر آن در پیشگیری و درمان بیماری ها از نظر علمی به اثبات رسیده است. این آجیل خوشمزه و مقوی، به دلیل وجود ویتامین سی برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با سرماخوردگی اهمیت بسیار زیادی دارد. همانطور که می دانید در فصول سرد سال مصرف انواع مرکبات جهت درمان و پیشگیری از سرماخوردگی بسیار اهمیت دارد، زیرا ویتامین سی موجود در این مواد غذایی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن و شادابی در فصول سرد سال اهمیت بسیار زیادی دارد.

همچنین گردو برای درمان تنگی نفس و تقویت ریه ها نیز ارزش بالایی دارد و با خواص ضد التهابی خود در کاهش التهاب مجاری تنفسی کمک شایانی می نماید.

نحوه مصرف گردو

گردو بیشتر به صورت خام در کنار انواع آجیل ، همراه با بعضی ساندویچ های ساده و یا در بعضی غذا ها، شیرینی ها، کیکها و دسر ها استفاده می شود.

برگ و میوه این درخت بعنوان بخور و جوشانده برای قلب خواص بسیار زیادی دارد. خیساندن برگ های درخت گردو جهت کاهش کلسترول استفاده دارد.

عصاره گردو برای کاهش عفونت ها و سلامت قلب و عروق استفاده دارد.

روغن گردو نیز بیشتر خواص ضد میکروبی داشته و برای درمان انواع عفونت ها استفاده دارد. همچنین برای سلامتی پوست و مو به صورت موضعی و خوراکی استفاده می شود ماساژ این روغن به دلیل ویتامین ایی موجود در آن سبب شادابی و جوانسازی پوست می شود.

انواع غذاهایی که با گردو طبخ می گردند

در فرهنگ ما ایرانیان گردو ارزش بالایی داشته و همچنین در طبخ غذاهای مجلسی نیز جایگاه ویژه ای دارد. از جمله غذاهایی که با گردو می توان طبخ کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کله جوش

کشک بادمجان

آبگوشت گردو و به (غذای محل اراک)

خورشت فسنجان

آب دوغ خیار

و…

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

1 دیدگاه در “گردو ضد التهاب ریه ها و درمان سرماخوردگی

  1. laverne گفت:

    Join me for coffee!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =