اصول تغذیه, لایو اینستاگرام

تغذیه ماه رمضان و آجیل

اصول تغذیه در ماه رمضان - فروشگاه آجیل و خشکبار آجیلستان - فروش اینترنتی آجیل با ارسال رایگان - قیمت گردو - قیمت پسته - قیمت بادام درختی - قیمت بادام هندی - قیمت بادام زمینی - قیمت تخمه جابانی - قیمت تخمه کدو - قیمت آجیل مخلوط - قیمت آجیل ارزان - قیمت آجیل اعلا - قیمت فندق - قیمت خرما پیارم - قیمت توت خشک - قیمت خلال بادام - قیمت خلال پسته - فروش گردو - فروش پسته - فروش بادام درختی - فروش بادام هندی - فروش بادام زمینی - فروش تخمه جابانی - فروش تخمه کدو - فروش آجیل مخلوط - فروش آجیل ارزان - فروش آجیل اعلا - فروش فندق - فروش خرما پیارم - فروش توت خشک - فروش خلال بادام - فروش خلال پسته

لایو اصول تغذیه

در این گفتگو که به صورت لایو در صفحه اینستاگرام آجیلستان انجام شد، جناب ملاصالحی مدیریت مجموعه آجیلستان با سرکار خانم هاشمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در رابطه با مباحث تغذیه‌ای و رژیم غذایی صحیح در ماه رمضان صحبت کردند که می‌توانید گزارشی از این گفتگوی مفید را مطالعه کنید.

  • نظر شما درباره روزه‌داری چیست؟

روزه داری یک نوع رژیم فستینگ هست که بجز برای افرادی که مشکلاتی مانند فشار خون یا قند خون یا … مفید هست و در کنار اصول تغذیه ای، از لحاظ عرفانی نیز کمک کننده است.

حتما بعد از افطار باید آب به مقدار کافی بنوشید و در وعده افطار هم به مقدار نیاز و در حد سیری از غذا و خوراکی ها میل کنید.

  • بهترین وعده‌های غذایی برای افطار و سحر چیست؟

نکته مهم این است که در حالت عادی 3 وعده اصلی و چند میان وعده داریم؛ در ماه رمضان هم سعی کنید این سبک را حفظ کرده و با مواد غذایی سبک مانند نان، سوپ یا آش افطار کنید و به فاصله نیم ساعت یا یک ساعت بعد از افطار، می‌توانید وعده اصلی که شام هست را میل کنید.

توجه داشته باشید بین شام و وعده اصلی بعدی که سحری است، از میان وعده ها غافل نشوید. در سحری انرژی بدن را تغذیه میکنیم تا در طول روز کماکان انرژی داشته باشیم.

سحری بسیار مهم است و حتما باید میل کنید و چه بهتر که در زمان خود میل کنید. در واقع مهم ترین نکات ماه رمضان تامین انرژی کافی عضلات و آب بدن هست.

 

  • اشتباهات رایج غذایی در ماه رمضان چیست؟

معمولا بدلیل روزه داری ما دچار افت قند و سرگیجه میشویم ( مخصوصا در ساعات نزدیک به افطار) و در هنگام افطار گرایش زیادی به مصرف خوراکی های شیرین مانند زولبیا و بامیه داریم که اتفاقا این موارد قند مورد را تامین نمی‌کنند!

در بدن هورمونی به نام انسولین وجود دارد که وظیفه کنترل قند بدن را دارد؛ زمانی که خوراکی های شیرین زیادی میل کنید این هورمون پرکار میشود و از آنجایی که این هورمون وظیفه ذخیره چربی را نیز دارد، در اثر پرکاری رژیم غذایی را برهم می‌زند و ناگهان با بالا رفتن فعالیت هورمون انسولین، قند زیادی در بدن ترشح می‌شود پس استفاده از مواد غذایی شیرین را کنترل کنید.

به طور کلی مواد غذایی‌ای که غلات آن ها بالا است مانند نان سبوس دار، سنگگ و … بهتر است.

یا اگر قصد میل کردن برنج را دارید، پیشنهاد می‌شود سبزی پلو را انتخاب کنید و در کنارش از پروتئین هایی مثل مرغ و گوشت یا حبوبات، سویا و … غافل نشوید؛ همچنین  خوردن سالاد و ماست نیز پیشنهاد می‌شود.

در کنار میوه و سبزی آجیل ها خیلی جایگاه بالایی دارد و حتما در میان وعده‌ها از میوه و مغزهای آجیل غافل نشوید.

مغزهایی مانند بادام و پسته بدلیل ویتامین و فیبری که دارد خیلی برای بدن مفید هستند.بین آجیل ها هم خام را بیشتر توصیه میکنیم اما اگر افت فشار دارید، میتونید ترکیبی از خام و شور میل کنید.

 

  • برای رفع تشنگی در ماه رمضان چیکار کنیم؟

از افطار تا سحر آب مخصوصا آب ولرم را به مقدار کافی بنوشید و در کنارش از دانه های روغنی مثل خاکشیر، تخم شربتی، دانه چیا و … استفاده کنید چون این دانه ها آب را در خود نگه میدارند و از یوبوست نیز جلوگیزی میکنند.

سعی کنید خیلی چای و قهوه میل نکنید چون این مواد موجب دفع آب بدن میشوند.

سبزیجات هم تاثیر بسزایی برای حفظ آب در بدن دارد.

 

  • پیشنهاد شما برای خوردن آجیل و خشکبار چیست؟

یک نوع رژیمی وجود دارد به اسم رژیم مدیترانه ای که خیلی راجع بهش صحبت میشود و رتبه 1 رژیم‌ها را دارد که پایه اصلی این رژیم مغزها هست.

آجیل بدلیل چربی مفیدی که دارد، فوق العاده است و انواع ویتامین ها مانند ویتامین D، ویتامین های گروه B و … را دارا است.

آجیل غنی از کالری است و هم برای کاهش وزن و هم برای افزایش وزن، بخصوص برای دانش آموزان بسیار مفید است. پس سعی کنید از مغز ها روزانه بین 8 تا 12 تا یا بیشتر استفاده کنید.

به علاوه اینکه از آجیل ها میتوانیم در کنار سالادها یا در غذا مثلا از گردو در فسنجان استفاده کنیم.

 

 

 

قیمت فروش آجیل مخلوط – قیمت فروش  آجیل چهارمغز قیمت فروش بادام
قیمت فروش گردو قیمت فروش پسته
قیمت فروش فندق قیمت فروش تخمه
قیمت فروش پک سازمانی آجیل – قیمت فروش بسته هدیه آجیل قیمت فروش بادام هندی
قیمت فروش  بادام درختی قیمت فروش بادام زمینی
قیمت فروش پسته احمد آقایی قیمت فروش پسته اکبری
قیمت فروش تخمه آفتابگردان قیمت فروش تخمه جابانی
قیمت فروش تخمه کدو قیمت فروش خشکبار – برگه – آلو و انجیر خشک
تماس با پشتیبانی فروش: 09122807238

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 9 =